پارساپارسا، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 5 روز سن داره

پارسا دردونه مامان

این پست رو تقدیم میکنم به همسر عزیزم حمید...

1392/4/11 11:29
نویسنده : مامان ریحانه
629 بازدید
اشتراک گذاری

از تمام دنيا..

يك صبح سرد،

يك چاي داغ،

و يك صبح بخير تو،

برايم كافي ست عشقم...

  

زن که باشی..

ترس های بزرگي داری،

از کوچه های بلند..، از غروب های خلوت.. و از خیابان های بدون عابر...

از صدای موتورسیکلت ها و دوچرخه هایی که بی هدف،

در کوچه پس کوچه ها می چرخند، وحشت داري...

از بوق ماشین هایی که ظهرهای گرم تابستان،

جلوی پاهایت ترمز می کنند، مي ترسي...



زن كه باشي..

عاقب يك جايي... يك وقتي...

به قول ِ  "شازده كوچولو"،  دلت اهلي ِ يك نفر مي شود..

و دلت براي نوازش هايش تنگ مي شود... حتّي براي نوازش نكردنش..

تو مي ماني و دلتنگي ها..

تو مي ماني و قلبي كه لحظه هاي ديدار تندتر مي تپد...

سراسيمه مي شوي.. بي دست و پا مي شوي..

دلتنگ مي شوي.. دلواپس مي شوي.. دلبسته مي شوي..

و مي فهمي كه نمي شود... نمي شود زن بود و عاشق نبود..

Friendship Graphic #141

 

 

 

زن که باشي..

گاهي میزني زیر ِ گریه که دلش بلرزد و صدايت کند: تنها بانوي ِ من..

دست ِ خودت نیست...

 

زن که باشي..

باید صبور باشي، مدارا کني و با همه ي بُغضت لبخند بزني...



زن که باشي..

هزار بار هم که بگوید: دوستت دارم عزيزم..

باز هم خواهي پرسيد: دوستــم داری؟؟؟

و ته ِ دلت همـــیشه خواهد لرزید...

زن که باشي..

هر وقت که صدایت می کند: خوشگلم..

خدا را شکر میکني که در چشمان او زیبایي...

دست ِ خودت نیست..

 

زن که باشي..

گاهي کم مي آوري دست هايي را که 

مردانگی ِ شان، امنیت مي آورد..

و شانه هايي را که استحکام ِ آغوششان، لمس ِ آرامش را به همراه دارد..

دست ِ خودت نیست...

 

زن كه باشي..

گاهي دوست داري تكيه بدهي... پناه ببري... ضعيف باشي..

 

زن که باشي..

گهگهاه حریصــانه بو می کني دستهایت را..

شایــــد عطر ِ تلخ و گَس ِ مردانه اش لا به لاي انگشتانت باقي مانده باشد..

 

 

Friendship Graphic #193

 

 

زن كه باشي،


همه دیوانگے های عالم را بلدے...

 

 

و حالا مرد که باشی ...

 


۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang's Pictures ۩۞۩

مرد که باشی زنانگی یک زن تجلی پیدا میکند..

مرد که باشی صاحب تمام و کمال یک زن میشوی.. 

مرد که باشی تکیه گاه امن و محکم یک زن میشوي..

چقدر زیباست  که مرد من تویي..

چقدر زیباست كه با تو حس زنانگی ام، تمام تنم را به لرزه در می آورد..

چقدر زیباست که در لحظات تاریک تنهایی و غربت و اندوه، وجود محکمت تکیه گاه و آرامبخش من بوده و هست..

تو مرد مهربان منی.. فقط تو مرد مني..

 

شکلک های شباهنگ

مرد یعنی تکیه گاه..

یعنی پشتوانه..

یعنی توی اوج عصبانیت وغصه هاش دلت به مهربونیش خوش باشه!

مرد یعنی وقتی خسته و دلزده از همه کس و همه جایی، پُشتت گرم باشه کهمَردِت هست و کنارته!

مردی یعنی توی اَخم هاش نگات کنه و یهو لبخند بزنه..

مرد یعنی عصبی بشه، داد بزنه، و حتّي باهات دعوا کنه اما اعترافکنه که عاشقته..

مرد یعنی وقتی پُر از خستگیه، اما می دونی اگه بهش زنگ بزنی، با صدای خسته اشميگه جااااانم..

مرد یعنی خواستن..، یعنی نیاز..، یعنی عشق...

مرد برای ِ من یعنی ساختن ِ آینده..

مرد برای ِ من یعنی همه چیز، همه کَس..

مرد برای ِ من یعنی فقط تو..

 

مرد يعني:

یــک کــوه ِ سخــت ولی نــــرم..

دلســنگ اما مهـــربان..

خشن اما وفــادار..


مغـــرور اما شكننده..

لجبــــاز ولی همـــدم..

دیوانــه ولی عاشـــق..

 

  _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

 

قضاوت عجولـانه و درست خانم ها

 

 یه روز یه آقایی نشسته بود و روزنامه میخوند كه یهو زنش با ماهی
تابه میكوبه تو سرش.

مرده میگه: برای چی این كارو كردی؟

زنش جواب میده: به خاطر این زدمت كه تو جیب شلوارت یه كاغذ پیدا
كردم كه توش اسم سامانتا نوشته شده بود ...

مرده میگه: وقتی هفته پیش برای تماشای مسابقه اسب دوانی رفته
بودم اسبی كه روش شرط بندی كردم اسمش سامانتا بود.
زنش معذرت خواهی می کنه و میره به کارای خونه برسه .



نتیجه اخلاقی: خانمها همیشه زود قضاوت میکنند

سه روز بعدش مرده داشته تلویزیون تماشا می كرده كه زنش این بار با یه قابلمه ی بزرگ دوباره می كوبه تو سرش !

بیچاره مرده وقتی به خودش میاد می پرسه: چرا منو زدی؟

زنش جواب میده: آخه اسبت الان زنگ زده بود !

نتیجه اخلاقی 2:متاسفانه خانمها همیشه درست حس میکنند!!

 

 _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

 

موهبت الهی برای ورود به بهشت


 روزی مردی خواب دید که مرده و پس از گذشتن از پلی به دروازه بهشت رسیده است.
دربان بهشت به مرد گفت: برای ورود به بهشت باید صد امتیاز داشته باشید، کارهای خوبی را که در دنیا انجام داده اید، بگویید تا من به شما امتیاز بدهم. مرد گفت: من با همسرم ازدواج کردم، ۵۰ سال با او به مهربانی رفتار کردم و هرگز به او خیانت نکردم.فرشته گفت: این سه امتیاز.

مرد اضافه کرد: .... من در تمام طول عمرم به خداوند اعتقاد داشتم و حتی دیگران را هم به راه راست هدایت می کردم. فرشته گفت: این هم یک امتیاز. مرد باز ادامه داد: در شهر نوانخانه ای ساختم و کودکان بی خانمان را آنجا جمع کردم و به آنها کمک کردم. فرشته گفت: این هم دو امتیاز.

مرد در حالی که گریه می کرد گفت: با این وضع من هرگز نمی توانم داخل بهشت شوم مگر اینکه خداوند لطفش را شامل حال من کند. فرشته لبخندی زد و گفت : بله، تنها راه ورود بشر به بهشت موهبت الهی است و اکنون این لطف شامل حال شما شد و اجازه ورود به بهشت برایتان صادر شد !

  _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

 

وقتی یه پسر یا وقتی یه دختر...

 

وقتی یه مرد معتاد میشه : اگه زنش زن بود و به فکر زندگیش بود این بیچاره به این روز نمی افتاد، بدبختی اینا رو به این روز می کشه دیگه!!

وقتی یه زن معتاد میشه: ای وای!!! خاک بر سرش ! بیچاره شوهرش دلش به چی خوشه ! چه جوری اینو تحمل میکنه؟؟

 

وقتی یه دختر یه کم به خودش میرسه : اوه! اوه ! ننه بابا داشت جمش می کردن!! اینا همش واسه جلب توجه دیگه!!! اینا دنیا و آخرت ندارن که!!!

وقتی یه پسر تیپ میزنه: چه پسر خوش پوشیه…هزار ماشاا… چه تیپی داره… میمیرن واسش دخترا

 

وقتی یه دختر از دار دنیا یه دونه دوست پسر داره : چی بگم والا!!! حجب و حیا دیگه جا نداره تو این مملکت!! دیدیش … بزا دهنم بسته باشه…

وقتی یه پسر ۱۰ تا دوست دختر داره : بزنم به تخته اینقدر خاطر خواه داره، خدا وکیلی بهترین دخترا میرن طرفش… ولش نمی کنن که…

 

وقتی یه آقای محترم!!! خیابون رو با پیست اتومبیلرانی اشتباه می گیره : لامذهب عجب دست فرمونی داره…

وقتی یه خانم مثلاً یادش بره راهنما بزنه: ترمز وسطیه…. بابا برو آشپزخونه قرمه سبزیتو بپز!!! والااااااا

 

وقتی بچه خوب تربیت شده باشه: میبینی؟ بچه ام مثل باباشه، اصلا موفقیت تو خونواده ما ارثیه

وقتی بچه تو یه درس نمره اش بشه ۷۵/۱۹: بله دیگه! خانم یا پی قر و فرشه یا با این دوست موستاش در حال فک زدن و ولگردیه

 

وقتی تو یه جمع ، آقا پسری سر و زبون دار داره مجلس رو گرم می کنه: هزار ماشالا!!!!!!! روابط عمومیش بیسته؟؟؟!!!

شرایط بالا برای یه دختر: اوه ! اوه! دختره لوده سبک!!! خانم باش

 

نظر مادر شوهر در اول زندگی: میبینی شانس ما رو ؟ دختره فقط ۲۰ میلیون جهیزیه آورده ، نمی دونم این پسره شیفته چی این عفریته شد!!!

باز هم همون مادر شوهر: دیگه چی می خواد؟ گل پسرم یه خونه ۴۰ متری تو نقطه صفر مرزی داره، از خداشم باشه ..

  

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (15)

الهام مامان علیرضا
28 خرداد 92 15:57
سلام مامان ریحانه
می بخشید چند روز پیش اومده بودید وبم من اشتباهی شما رو با یه مامانِ پارسای دیگه اشتباه گرفته بودم و برای اونا پیغام گذاشته بودم.
شرمنده ام عزیزم.
با اجازتون شما رو لینک می کنم
پارسا جون و می بوسم



قربون لطف و محبتتون.
مامان پسته
29 خرداد 92 10:42
چقد حس خوب داشت این پستت


قربونت برم عزیزم
خاله مهری
30 خرداد 92 10:35
سلام عزیزم پستتون خیلی خوب بود دستتون درد نکنه . . زنی میترسد از رفتن که او شمعی ست در خانه اگر بیرون رود از در چه تاریک است این خانه
مامان حنانه زهرا
3 تیر 92 17:23
_$$$ __$$$$__________________$ __$$$$$________________ $$ __$$$$$$$______________ $$$ __$$((▂))$$$____________$$$$ __$$$$$$$$$$_________$$((▂))$ __$$$'¤'¤'$$$$$______$$$$$$$$$ __$$$¤'¤'¤'¤$$$$___$$$$'¤'¤'¤$$$ __$$$'¤'¤'¤'¤'¤$$$__$$$¤'¤'¤'¤$$$ __$$$$'¤'¤'¤'¤'¤$$$ $$$'¤'¤'¤'¤'$$ ___$$$$'¤'¤'¤'¤'¤$$$ $$'¤'¤'¤'$$$ _____$$$$'¤'¤'¤'¤$$$ $$'¤'¤'$$$ __$$$$$_$$$'¤'¤'¤'¤$ $$'¤'¤$$ _$$((▂))$$$$$_$$$$$$$$$$$_O_O $$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$$_ _ $ $ $$$'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤$$$$_$$___$ $ $$$'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'$$$$__$$$ $$$$'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤$$$$_$$$ _$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$ __$$$((▂))$$$$$_$$$$$ ____$$$$$$$_$$$$$ _________$$$$$ ______$$$ _____$¤ ___$¤ __$¤
بابای یسری جان
5 تیر 92 9:59
با سلام
وبلاگ بسیار قشنگی دارید و نکات قابل تاملی هم .
با افتخار لینکتان کردم . از پارسا جان بیشتر بنویسید .
یا علی - التماس دعا


لطف شما رو میرسونه،حتمااز پارسا بیشتر مینویسم در اسرع وقت.
مامان حنانه زهرا
5 تیر 92 10:22
سلام ریحانه جون.واسه نظرسنجی وبلاگی دعوت شدیباید3تا دعوت میکردم اماهرچی فک کردم دلم نیومد شما دوستای گلمو دعوت نکنک قانون شکنی کردم تشریف بفرماییدعزیزم


قربونت برم اینقدر مهربونی عزیزم ،با کمال میل.


مامان پارسا و پوریا
5 تیر 92 15:10
خیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی قشنگ بود. میخواستم به ایمیل شوهرم بفرستمش اما سلکت نشد
چرا؟


با عرض شرمندگی تو تنظیمات نوشته هامو غیر قابل کپی کردم.
مامان محمدرضا
5 تیر 92 16:42
سلام دوست عزیز.نی نی شما هم خیلی نازه.ممنون اومدید وبم. من با افتخار لینکتون کردم. به جمع دوستان محمدرضا خوش اومدید.


مرسی عزیزم.
علیرضا نوری(پسر مامان الهام)
6 تیر 92 10:16
سلام خاله جون. من تو جشنواره تابستونی نی نی وبلاگ شرکت کردم. به رایتون نیاز دارم اگه از عکسم خوشتون اومد کد 179 رو به شماره 20008080200 اس ام اس کنید. هر فردی که شماره همراه در اختیار دارد مجاز به شرکت در رای گیری است.(دوستان، آشنایان، خانواده، فامیل) لطفا این کد رو با همه سیم کارتهای موجود در منزل ارسال کنید الان بفرستید که یادتون نره آخه من خیلی دلم میخواد برنده شم اینم آدرس عکس تایید شده: http://www.niniweblog.com/images/festival92/179.jpg یک دنیا ممنون از لطفتون.
مامان پارسا و پوریا
8 تیر 92 21:55





ای قربونت برم بزار ببینم چی کا میتونم بکنم برات خواهر.

مامان بردیا
9 مرداد 92 18:07
واييييييييييييييييي.خيلي قشنگ بود.خيلي.منم كه از همسريم دورم.اشكم در اومد.عالي بود
معصومه زن عموی بردیا
10 مرداد 92 12:05
عزیزم عالی بود من که بهت لایک میدم بسیار زیبا بود پسر نازت رو ببوس گلم
مامان ملیکا جون
12 مرداد 92 17:39
خیلییییییییییییی باحال بود ریحانه جان مرسی
مامان شبنم
15 مرداد 92 18:08
سلام عزیزم ممنون که بهم سر زدی خدا پسرتو برات نگه داره برام دعا کن
سارا مامان محمدرضا
23 مرداد 92 6:05
خیلی متن زیبایی بود ریحانه جون.